خط خطی های ذهن من !×!

خط خطی های ذهن من !×!

بزرگترین لذت در زندگی انجام کاری است که دیگران می گویند نمیتوانی !! ☺
خط خطی های ذهن من !×!

خط خطی های ذهن من !×!

بزرگترین لذت در زندگی انجام کاری است که دیگران می گویند نمیتوانی !! ☺

جلسه پرسش و پاسخ مردم و مسئولین (مرداد94)

پست بروز شد قسمت دوم اضافه گردید  94/04/11


اول سلام، دهنم خورد شد تا از روی صوت، این جلسه رو به متن تبدیل کنم  هم متن رو گذاشتم، البته قسمت اولش رو الان، قسمت دومش رو هم یکی دو روز دیگه میزارم، خیلی زیاده، به خاطر همین تو دو قسمت میزارم، هم اینکه صوت جلسه رو میزارم برا دانلود

خلاصه اینکه دعامون کنید دیگه ... 

برای دانلود صوت پرسش و پاسخ اینجا کلیک کنید. 125 دقیقه

 در این جلسه پرسش و پاسخ میخوانید :

1.       صحبت های مقدماتی فرماندار محترم

2.       صحبت های ریاست شورای اسلامی شهر مامونیه

3.       قرائت سوالات به وسیله نائب رئیس شورای اسلامی شهر مامونیه

4.       پاسخ به سوالات کلانشهری به وسیله فرماندار محترم

          پاسخ به سوالات شهری به وسیله شهردار محترم شهر مامونیه (قسمت دوم اضافه گردید)

با چند دقیقه تاخیر به مسجد رسیدم که جناب فرماندار پشت تریبون بودند : شما حتما دارید میببینید دیگه جاده بویین زهرا پرتگاه هست در کشور، بیشترین تصادفات آنجاست، به امید خداوند در هفته دولت در یک ماه آینده 31 کیلومتر مسیر رفت و برگشت را افتتاح خواهیم کرد.

 

 مسیر 44 کیلومتر پیمانکار از سر ورده به پایین کار انجام میده که ان شاء الله در هفته دولت از سر پمپ بنزین هژیر تا پایین ورده را لاین رفت و برگشت جدا خواهد شد و اگر مسیر ترانزیت شمال کشور از قزوین و بویین زهرا میگذره که قسمتیش از جاده ماست ایمن سازی انجام خواهد شد.

 

باقی در ادامه مطلب ....    

 

 خوشبختانه حتما در تلوزیون هم دیدید که یک جاده به عنوان کنار گذر جنوب تهران حدفاصل آبیک تا چرمشهر ورامین، 30 کیلومترش تو حوزه استحفاظی ماست . یعنی قبل از اینکه ماشین بخواد به سمت کرج بره ، بزرگراه ازادگان عملا وسایل نقلیه سنگین از آبیک به سمت اتوبان از نزدیک جاده اخترآباد 30 کیلومتر در حوزه استحفاظی ما در نزدیک نیروگاه رودشور میره وصل میشه به جاده کذایی از قم به گرمسار و مشهد مقدس ، تلاش بر این است که شریان های حیاطی مواصلاتیمون به امید خدا محیا بشه .

اعتبار عمرانی زرندیه در سال 92، 13 میلیارد تومان، اختصاص آن 6 میلیارد تومن، در سال 93 که حقیر توفیق خدمت گذاری داشتم اعتبار عمرانی 15.5 میلیارد تومن ، تخصیص 10 میلیارد تومن یعنی بیش از 23 درصد افزایش اعتبار ، اینم توجه کنید که قیمت نفت در ابتدای سال 93 صد دلار ، نیمه های سال 45 دلار، الان هم که در خدمت شما هستیم، تو بودجه 70 دلار بستن و ما 53 دلار میفروشیم، باز کف فروش هست.. یعنی با کاهش اعتبار عمرانی، بهینه دولت تونسته در بحث عمران و آبادانی تلاش میکنه، قطعا با این مذاکرات هسته ای رونق اقتصادی در حوزه عمرانی برخواهد گشت. سالیان سال از کنار آزادراه رد میشیم یه تابلو میبینیم به عنوان شهرک مبلمان یا دکولند، ان شاءالله تا یک ماه آینده کار اجرایی آن شروع خواهد شد با بیش از 500 واحد کارگاه مبل سازی، تغییر مالکیت انجام شده، الان داریم اسناد رو جابه جا میکنیم، کار اجرایی در فاز عملیاتی رو دوستان انجا شروع خواهند کرد و یک رونق اقتصادی بسیار عظیمی رو در اون عراضی 500هکتاری شاهدش خواهیم بود .

امروز آخرین مراحل اجرایی بندر خشک رو در شهرستان زرندیه انجام دادیم . بندر خشک فلسفه اش این است که کالای اساسی به جای اینکه در بنادر جنوبی تخلیه بشه، بتواند مستقیم به مرکز کشور بیاد. در بالای شهر پرندک یک 70 هکتار مجوز صادر شده توسط سازمان کشتیرانی و شرکت تعاونی اونها مجوز رو امروز دادیم، و ان شاءالله در هفته دولت کلنگ بندر خشک که شامل انبار کالاهای اساسی و ترانزیت، اگر عزیزان راننده ای در اینجا حضور داشته باشند، اوج تردد رو در ترمینال شهید رجایی بندرعباس داریم، همون رو میشود در درون کشور با همه قابلیت های گمرکی به وجود بیاریم، چیزی نزدیک بهتر از نزدیک به تهران جز زرندیه در حواشی پایتخت وجود نداره، ان شاءالله در هفته دولت کلنگ زنی این کار هم انجام خواهد شد که بتواند نقشی را در حوزه عمران این شهرستان داشته باشد.

یک دقیقه آخر باقیمانده از وقت من:

در مسائل اجتماعی در خصوص توجه به فرهنگ دین مداری شما لیاقتتون رو به ثابت کردید، همین موقع ها بود که آوازه این شهرستان برای میزبانی 4 شهید گمنام داشتیم دیگه، ما 30 و 31 مرداد سال گذشته تشییع دو شهید در مامونیه و دو شهید عزیز در پرندک داشتیم که قطعا همچین مراسمی رو به یاد نداشته، خوشبختانه با همه تلاشی که انجام شد کمتر از یک سال المان شهدای عزیزمون در بوستان شهدا برپا شده که الان شده یک ملجا و پناهگاهی برای اینکه ما بتوانیم از فیوضات این بزرگواران استفاده کنیم، به امید خداوند به مناسبت سالگرد یکمین سالگرد این عزیزان و همچنین 432 شهید گرانقدر شهرستان زرندیه در همین مسجد، سالگرد شهدای شهرستان و 4 شهید گمنام، ان شاءالله 30 مرداد ماه برگزار خواهیم کرد با حضور پرشکوه شما عزیزان.

بقیه مطالب رو میزارم به قضاوت شما که اگر در سوالاتتون توی پیشنهاداتتون هرگونه ، خواهش هم میکنم بیشتر نقد کنید، چون المومن .... اگر شما عیب، ایراد و ضعف های مارو به ما گوشزد نکنید با یک کلام منصفانه، چون بالاخره آدم اگه بخاد ایراد بگیره سراپای بشر ایراد است. همونطور که آقای سعادتی اشاره کردند اعتبارات محدود و انتظارات فراوان ولی با برنامه ریزی میشود با اعتبارات محدود کارای بسیار بسیار بزرگی رو در این شهرستان انجام داد به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد.

علی سعادتی:

تشکر از فرماندار محترم شهرستان زرندیه. بی وقفه میریم به استقبال صحبت های جناب آقای اخوان :

بسم الله رحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین ، سلام عرض میکنم خدمت عزیزان، اللهم عجل ولیک الفرج و درود میفرستم به روح پرفتوح حضرزت امام شهدای انقلاب و شهدای شهرستان زرندیه و رهبر معظم انقلاب و با کسب اجازه از روحانیت محترم حاج آقای اکبر امام جماعت محترم، جناب اقای کردی و آقای قناتی و شهردار محترم و اعضای محترم شورا که اجازه دادند حقیر در خدمت شما باشم چند لحظه ای وقت شما رو میگیرم . حقیر به نیابت از طرف اعضای شورا تمام قد به مردم فهیم و با شعور مامونیه و همینطور به تمامی عزیزانی که مامونیه رو به عنوان محل سکونت خودشون انتخاب کردند اعم از لر و کرد و شمالی و جنوب، و همه کسانی که ساکن هستند در مامونیه احترام میگذارم. در مقابل بزرگانی که سمت چپ بنده نشسته اند و در مقابل شما مردم با فهم و شعور صحبت کردن سخت است ، چون وقتی مردم همه چیز رو میدونند نمیشه به راحتی صحبت کرد، اینه که خدمتتون رسیدیم، سوالاتتون رو قطعا جواب خواهیم داد و خواهش میکنیم که مارا حتما راهنمایی بفرمایید، اومدیم که باهاتون تجدید بیعت کنیم . اومدیم که بهتون بگیم بازهم، چون توی همین مساجد ما بهتون قول کار دادیم. و اون چیزی رو که خداوند عنایت بفرماید به ما کمک بکند قطعا ادامه خواهیم داد و قطعا کار خواهیم کرد .

من قبل از اینکه چیزایی که لازم است رو خدمتتون بگم ، چندتا درخواست کوچیک ازتون دارم، البته اینکه میگم کوچیک، خودم کوچیک هستم و درخواست ها بزرگ است و خواهش میکنم در صورت امکان انجام دهید، به دلیل اینکه ما در یک سری مشکلات و معضلات در شهر به سر میبریم .

اول اینکه در مصرف آب خواهران و برادران اگر می شنوند به دیگران هم انتقال بدهید صرفه جویی بکنید مشکل آب در شهر داریم، حالا این مشکلی نیست که فردا بگن نه مشکلی نداریم، این مشکل کشوری و جهانی هست .

در رابطه با مشکل فاضلاب که از تو خونه ها به خیابان ها رهاست شهرداری رو کمک کنید که این فاضلاب ها مردم رو اذیت میکند

در خصوص ساخت مصلی نمازجمعه مامونیه هرکس هرچقدر توان دارد زحمت بکشد کمک کند بلکه بتوانیم ان شاالله مصلی را تمام بکنیم که نمازجمعه پایگاه مستقل داشته باشه ضمن اینکه در همین جا از پشت تریبون از فرماندار محترم از کمک هایی که به مصلی میکنه تشکر میکنم .

چند مورد رو به صورت خلاصه عرض میکنم کارهایی که داریم انجام میدهیم در شورا و طبیعی هست که دونستنش برای شما خوبه و بد نیست

یک سری کمک های فرهنگی و ورزشی و کمک های دیگه که به هرحال درخواست میشه در این شهر در مصوباتمون داریم و شهرداری از این بابت به اینجور جاها کمک میکنه ، ما یه مقدار مشکلات نقدینگی داریم، توقعات بالاست شهری هستیم که قابل پیشرفت هست و میتونه توسعه پیدا کنه، فعلا که چند ماهی هست که به مشکل نقدینگی برخوردن و خود بروبچه های شهرداری هم اینجا هستند که در پرداخت حقوقشون هم مشکل داریم. یادمون باشه یک سازمان و یک ارگان تحویل شورای چهارم داده شده که به صورت سنتی اگر یادتون باشه اینجا اداره میشد که الحمدلله قطعا آقای مهندس حیدری راجع به اون چیزی که به صورت مکانیزه دراورده شهرداری رو که زحمات زیادی کشیدند که تعداد خطاهای شهرداری رو بسیار پایین آورده ، دست شهرداری رو بگیرید به هرحال یکسری کارها رو خونواده میتونن انجام بدن ، خیلی جزئی از کنارش رد بشم، قدیمیا بهتر میدونن وقتی نماز صبح میخوندن اب و جارو رو برمیداشتن و دم در خونه رو آب جارو میکردن، دوره بحث گذشته پارسال یادمه آقای شهردار اشاره کردن ، به هرحال ریختن زباله ها کنار کوچه ها کنار خیابونا و پرت کردنشون از ماشین به بیرون و کمک کردن شما به این شکل که زحمت شهرداری رو بیشتر میکنه درخواست داریم مراعات بشه ... در خصوص اونایی که پیاده رو ها رو میبندن، حق و حقوق مردم رو پایمال میکنن، بعضی خواهرا گلایه میکنن که پیاده رو توسط کاسبا بسته شده و وقتی میخوان ازش عبور کنن به مشکل بر میخورن . ما هیچ حقی در رابطه با پیاده رو نداریم، پیاده رو مال همه است و هیچ کاسبی، این قانونه، هیچ حقی نداره که پیاده رو به روی اونکه پیاده حرکت میکنه و اون قسمت راه مال خودش هست رو ببنده خواهش میکنم مراعات کنید .

در خصوص تخریب بعضی از کوچه ها که احتمال باز شدن معبری باشه برای تردد خود مردم اگر بیایید کمک کنید و مساعدت کنید توافق بکنید با شهرداری برای باز کردن بعضی از معابر خونه های خراب خونه های قدیمی دست مارو بگیرید، ما یه مشکلی رو در زمین شهری داشتیم در زمین های ابراهیم آباد. که البته همونجور که مستحضرید این زمین ها به نوعی از طرف شهرداری تخریب شد و فروخته شد و معضل بزرگی برای شورا و شهرداری ایجاد کرد. که الحمدلله که امروز با توجه به زحمت هایی که هم آقای فرماندار کمک کردند و هم آقای مهندس حیدری زحمت کشیدن و مجوز کانال رو بگیرند. ازشون ممنونم

ما پیگیری اینیم که به امید خدا بتونیم مرکز خرید تو این شهر مامونیه بزنیم برای شهرداری، و شهرداری رو به امید خدا اون جایگاه فعلیش رو تخریب و پاساژ بزرگی بزنیم به امید خدا .

موارد زیاده همونطور که جناب فرماندار فرمودند میگذاریم برای سوالایی که شما میپرسید، حقیرانه درخواست داریم مارو کمک کنید و مطمئن باشید تا اگر قرار باشه یک قدم ، اینجا قول شرف توی خونه خدا من از طرف بچه های شورا دارم میدم، اگر قرار باشه ما یه قدم برداریم یعنی به من و بچه ها اعلام کنید دیگه همه چی تموم شده و یه قدم دیگه مونده چیکار میکنید، من از طرف اعضای محترم شورا قسم میخورم که برای رضای خدا برای مردم قدم برمیداریم .

برای سلامتی آقا امام زمان، رهبر معظم انقلاب، خودتون، خونوادتون و مسئولینی که حضور دارند صلواتی عنایت بفرمایید.

آقای سعادتی : خسته نباشید خدمت شهروندان عزیز، ماشالله سوالات دو سه برابر جمعیت هست .

·        آقای شهردار عنوان فرمودند که سوالات رو بخونید، بعد ایشون ضمن اینکه پاسخ میدن صحبت هاشونو هم ارائه میدند.

·        من سوالات رو میخونم و هرکدام طبق فراخور کاریشون پشت تریبون قرار میگیرند و سوالات رو پاسخ میدن.

·        من ابتدا اگر نتونم بعضی از این خط ها رو بخونم پیشاپیش پوزش میطلبم ولی سعی میکنم مفهوم را برسونم که بتونم پاسخ بدم

·        یه نامه بلند بالایی در خصوص خیابان امامزاده که به این کوچه مذهبی رسیدگی بشه، اگه بخونم طول میکشه، بنابراین فحوای درخواست اینه که کوی امامزاده رسیدگی بشه از لحاظ زیباسازی و همینطور جدول و آسفالت و اینچنین

·        از فرماندار در خصوص درمانگاه مامونیه که ابتدا چون به دست خیر ساخته شده ابتدا به نام خیرساز بوده ظاهرا بعدا به نام دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان زرندیه تبدیل شده، حالا اگر چنینه چرا بیمارستان آسیابک این تغییر را از شهدا تغیر نمیکنه.

·        خیابان آزادگان خیابان سپید و شفق تقاضای داریم که در مورد آسفالت اقدام شود

·        آب خورشید آباد را از خیابان آیت الله طباطبایی بی اندازید که گند آب حاصل نشود

·        نظافت کوچه و خیابان ها خیابان 27 متری پارک ملت بوستان پنجم

·        در خصوص تاکسی ها (چند سوال است که توامان یکی میکنم)

·        اول اینکه به اشخاصی که نیازمند هستند بدید

·        در خصوص اینکه در اوقات متفاوت حضور داشته باشند، دیروقت و زودهنگام

·        در رابطه با روشنایی پارک ها رسیدگی بشود

·        به وعده خود در راستای افزایش روشنایی شهر بیشتر دقت فرمایید

·        در رابطه با لپ تاپ که هدیه به شورا داده چیه ؟؟

اینو اگر اجازه بدید من در جریانش هستم توضیح بدم ، در دنیای الکترونیک در دنیایی که دیگه بچه های ما از خردسالی با دستگاه های الکترونیکی کار میکنند، بخشنامه ای که صادر شده بود، شهرداری برای شورای شهر لپ تاب تهیه کرد، نه برای سعادتی با برچسب اموال شهرداری مامونیه، تا زمانی که حقیر در اونجا هستم از این به عنوان امانت استفاده خواهم کرد و روزی که خداحافظی میکنم باید تحویل بدهم، همونطوری که ماشینی که در ادارات، امکانات و موبایلی که در ادارات در همه جا در اختیار کارکنان قرار میدهند با اموال، یعنی برچسب اموال پشت لپ تابی که به شورای شهر هدیه شده و شماره خورده و با اجازه همه شما در سه چهار جا امضاء گرفته شده با ویژگی و مختصات لپ تاب که بنده در پایان باید تحویل بدم و خداحافظی کنم ..

·        جناب اقای فرماندار من راننده سنگین هستم، تشکر میکنم از شما که شرکت هیربد را تقریبا 50 درصد مشکلش رو حل کردید، با خشک سالی و کمبود آب هست، چاه های عمیق و غیرقانونی که حفر میشود کاری بکنید

·        خیابان اعتمادی در خصوص عقب نشینی روشنایی سر اتوبان

·        عنوان فرمودند که از اراک تا سلفچگان روشنایی دارد چرا به روشنایی شهر رسیدگی نمیشود.

·        لطفا از جوانان بومی شهرستان در ادارات به کار گرفته شود

·        جناب اقای حاج هدایت الله مطیع عنایت فرمودند، که در رابطه با بستر رودخانه ابراهیم آباد که ساخت و ساز انجام شده که جلوگیری شده که سیل خبر نمیکنه ، کارایی داره انجام میشه که اقای شهردار پاسخ خواهند داد.

·        از نظر فرهنگی بهتر کار کنید، جشن هایی که در پارک ملت و جاهای دیگر گرفته شد در شان نظام اسلامی نبود

·        آقای شهردار پنج شنبه بازار را ساماندهی کنید، اگر مشاهده کرده باشید در روزهای 5 شنبه به علت تردد های زیاد خدایی نکرده موجب اتفاقات ناگوار نشود.

·        در مورد جاده کمربندی (فکر میکنم در خصوص دو بلوار شمالی و جنوبی شهر احداث میشه فرموندن) شهردار پاسخ خواهند داد در خصوص کم و کیف که روی هردو مجدانه داریم کار میکنیم

·        نبود پزشک عمومی خانم در طول روز  و تزریقات برای خانم ها ، نبود مطب سونوگرافی در مامونیه، وجود بافت های فرسوده در بعضی محلات که چهره شهر را خراب کردند.

·        محتوای نامه اینه که به پایین شهر مامونیه هم رسیدگی بشود

·        در رابطه با شهر بازی که چه مبلغی به دستگاه های فرسوده داده شده که استاندارد ندارد ، اینو آقای اخوان یا آقای شهردار توضیح خواهند داد.

·        در رابطه با برخورد مناسب ارباب رجوع در شهرداری و شهردار

·        آسفالت کوچه شهید تمجیدی انجام بشود

·        جناب اقای فرماندار در ابتدای ورود حضرت عالی در شهر در رابطه با شهرستان قول هایی دادید، چند مدتی از خدمتتون میگذره، در این زمینه توضیح ارائه بفرمایید.

·        چه اقدامی برای فرهنگ شهروندی انجام دادید، جناب اقای اخوان توضیحاتی خواهند داد.

·        توسعه همه جانبه شهر مستلزم همکاری شهردار و شورای شهر، برای توسعه فرهنگی شهر چه کردید.

·        ایستگاه اهدا خون در شهر

·        جایگاه های بهداشتی در کنار خیابان ها و پارک ها ساخته شود، این کار در شهر های دیگر وجود دارد

·        خواهش میکنیم این شهر را از یک خیابان نجات دهید.

·        نام دبیرستان نمونه دولتی خیر ساز حاج علی احمد محمدیان به نام دبیرستان نمونه دولتی آسیابک نامگذاری کردند، آقای فرماندار پاسخ دهند.

·        اسم این شهر مامونیه، مرکز شهرستان یا نام دیگری است ؟

·        نحوه برخورد شهرداری را تذکر دادند

·        یه نفر هم به ما لطف کرده ما دوست داریم(من بی کم و کاست میخونم)

·        به چه علت به بازنشستگان، شهرداری یک خط تاکسی می دهد.

·        چرا شهردار باید از ماشین دولت استفاده شخصی کند

·        در رابطه با پیگیری مشکلات نیروی انتظامی، 25 متری پارک ملت

·        در خصوص استخر شهرستان زرندیه که آبش کثیفه

·        لیسانس حقوق هستم و کار ندارم!

·        یک بیمارستان امیدوارم درست کنید، درست و حسابی ، چون بیمارستان آسیابک کشتارگاه شده.

·        در خصوص خیابان آزادگان مجددا درخواست آسفالت داشتند

·        پیاده رو پشت شهرداری و شورای شهر نیاز به مرمت دارد

·        یک پرونده شخصی هست، مراجعه کنند جهت پیگیری

·        آیا شما کارشناس دادگاه را قبول دارید یا نه، اگر قبول دارید چرا هرکارشناسی که توسط مسئولان و کارشناسان دادگستری صورت میپذیرد جنابعالی ماعلام میدارید که بنده قبول ندارم، و نظر خودم، شده است. (قانون شفاف در این موضوع توضیح داده است)

·        نامه شخصی در خصوص پاین کار هست مراجعه کنید شهرداری

·        عنوان فرمودند که ما برای یک کار کوچک حداقل باید دو ماه باید در شهرداری معطل بشیم، شما چجوری میخواهید دو ساعته اینو پاسخ بدید (توکل به خدا)

·        در رابطه با کوچه 5 غربی خیابان امیراباد خاکی هست، آسفالت کنند

·        در مورد جمع آوری فاضلاب خروجی از منازل

·        مشکل فروختن رودخانه ابراهیم آباد

·        خیابان ها و کوچه های زمین شهری به دلیل خروج فاضلاب متعفن شده

·        فرماندار و شهردار که در داخل شهر زندگی نمیکنند، خانواده خود را به این شهر نمی آورند.

·        یک چراغ راهنما در شهر وجود ندارد.

·        چرا تاکسی ها را به بازنشستگان داده اید

·        در خصوص جریمه و جلوگیری موتورهای داخل شهر که بعضی از آنها وسیله استفاده خانواده آنها می باشد.

·        در خصوص توافقات شهرداری و اشخاص خصوصا در مورد تفکیک خارج از موارد قانونی بوده و چرا مفاد توافقنامه که به نفع شهرداری و شهر و مردم است اجرا نمی شود.

تشکر میکنیم از همه که حالا شخصی و عمومی

محمدرضا کمالی (آقای سعادتی سوال من رو نخوندید)

چندتا سوال هم زیر لیوان آب ، عرض کردم همه اینا رو میخونم

·        لطفا جهت فضای خاکی جنب میدان علی بن ابیطالب اقدام کنید و آن مکان رو فضای سبزی برای بچه ها قرار دهید

·        نیاز شهر به جایگاه تفریحی از جمله بام، احتمالا در زرند کهنه احتمالا باعث رونق آنجا خواهد شد

·        کارهای فرهنگی اجتماعی فورزشی در بسیاری موارد از جمله اعتیاد، چرا کاری صورت نمیگیرد

·        علی رغم اینکه بسیاری از مهاجرین در رشد و شکوفایی این شهر نقش داشته اند گاها مواجهه با هجمه هایی هستند ، اگر از کسانی که در این زمینه فعال هستند تقدیر و تشکر گردد که الگوی سایرین شود.

·        آقای فرماندار در مورد حریم امنیت انتظامی دقیقا مساحت حریم مشخص نمیباشد، قانون در این مورد صراحتا.... چرا شهرداری همکاری ندارد

·        بلوار شمالی و جنوبی .....

·        در بخش درمان بسیار ضعیف است

·        تکراری زیاد هست داخل سوالات

·        اسما" شهرستان هستیم ولی یک دستگاه سونوگرافی نداریم

·        با وجودکم آبی شدید، ترمینال تبدیل به ماشین شویی شده است

·        جناب فرماندار، به ورزشکاران توجه شود، اصلا توجه نمیشود به ورزشکاران، مخصوصا ژیمیناستیک کاران ...

(بحث و جدل بین آقای کمالی و اعضای شورای شهر...)

سوالات دوستان رو به عنوان امانت به شورا میبرم تا به مراجع ذی ربط منعکس کنیم

فرماندار :

سلام مجدد خدمت عزیزان و بزرگوارانی که حوصله به خرج میدهند

برای سلامتی خودتون و خونواده هیا محترمتون صلواتی عناینت بفرمایید

یه عزیزی یه سوالی کرده ، ابایی از اعتقادات سیاسی خود ندارم، به هیچ عنوان اصولگرا نیستم، تفکرم تفکر دولت اصولگرایی نبوده و نخواهد بود. در سال گذشته فرماندار محترم ، 9 دی مردم را دعوت نکردی، در فرمانداری جلسه گذاشته بودید. برگزاری مراسم و همایش های عمومی مکانش درون فرمانداری نیست، 9 دی سال گذشته در کل استان مرکزی تمامی مراسمات عمومی در حسینه ها و مساجد استان برگزار شد. از اراک که در مسجد الزهرا که به عنوان بزرگترین و شاید اصلی ترین مسجد شهر عزیزان عجله کردند بنری رو چاپ کردند بدون هماهنگی بنده و دستور دادم جمع آوری کنند و خواهش کردم که مراسم رو در بزرگترین مسجد شهر برگزار کنند چون 9 دی نه مال دولت نه مال بعضی از ارگان های خاص هست، متعلق به مردم ایران است، پاسداشت و بزرگداشت تمامی مراسمات هم توسط مردم هست، هرچند که در بعضی از این مناسبت ها با الفاظ بسیار نامناسب بدنه دولت مورد هجمه قرار میگیره ، خدارا شاکریم که این دولت هم دولت صبر و بردباری است ولی سال گذشته به دوستان عزیزم عرض کردم که در مساجد عمومی مردم باید بیایند روی صحنه، مگه روز قدس و بیست و دو بهمن و گرامیداشت شهدا رو فرمانداری یا سایر دستگاه ها برگزار میکنند.شما بزرگواران هستید که در این زمینه و میبایستی رسمی هم اعلام میکنم، تفکرم دولت اعتدال و تدبیر است که بر هیچ کس پوشیده نیست .هرچند که به تمام تفکرات اعتقاد داریم، آخرین بخش سخنان مقام معظم رهبری در نماز عید فطر چی فرمودند ؟ فرمودند در مذاکرات هسته ای ملت را دو دسته نکنید، منتقد و طرفدار، ایران اسلامی اونقدر جا برای عمران و آبادانی داره که حواسمون باشه چهار دور ایران جنگ نیابتی هست و یه برهه از زمان تا 40 کیلومتری مرز ما داعش اومده بود. اونقدر دشمن اطراف ما هست که اختلافات بحق داخلی، که اگر قرار باشه من و شما مثل هم فکر کنیم اصلا جواب نمیده، رشد و نمو داخلی به اختلاف آراست در مقابل اینکه همه به اصل ها پایدار باشند ، وحدت روی ولایت فقیه، اعتقاد به ایران آزاد اسلامی با کرامت انسانی، نمیتونیم با همه دنیا با سخن تند صحبت کنیم و انتظار داشته باشیم همه دنیا با صحبت مناسبت با ما رفتار کند. آرمان ها و اعتقاداتمون، بعید میدونم خونواده ای رو پیدا کنید که وابسته به خانواده شهید یا جبهه رفته و یا رزمنده و یا جانبازی نباشه، بدنه خدایی نکرده اگر هجمه ای بخواد به ایران اسلامی من توی جلسه فرمانداری دوستان در جلسه جمع بودند شما این 175 شهید غواص و 100 شهید که در تهران مشایعت کردند اصلا شما چهره ها رو نگاه میکردید، میگفتید شاید این جوان اولین باره که داره در این مراسم ها شرکت میکند... با یک آرایشی ولی اون عشق و فطرت یک ایرانی مسلمان در وجود همه هست . یعنی وقتی پای دفاع از آرمان ایرانی دفاع از اسلام ناب محمدی پیش میاد دیگه چپ و راست و میانه و اینور و اونور نداره ...

آقای کمالی خیلی عصبانی بود ... کجا رفتن ؟؟؟ .. حتما باید با رعایت وقت با مسئولین صحبت بشه .. نه اینکه در اتاق مسئولین بسته اس، بالاخره برنامه کاری وجود داره، شهرستان زرندیه به قدری انجام کار و تلاش توش میبایستی در اولویت قرار بگیره ولی اگر هر عزیز با هر مشکلی بخواد اول صبح مراجعه به (میخوای ضبط کنی، عیب نداره، آقای همایون به اندازه کافی ضبط میکنه ، برا سلامتی آقای همایون یه صلوات عنایت بفرمایید نیروی خندانی هست)

در خصوص بیمارستان آسیابک و درمونگاه، عزیزان توی چندسال دولت قبل و دولت قبل تر از قبل، بیمارستان شهدای آسیابک بیمارستان 64 تخت خوابی بوده که اونقدر به فراموشی سپرده شده بوده که 32 تخت تبدیل شده بوده با هر دلیلی ... به همین خاطر هم بیمارستان جایگزین امام رضا، مجوز 32 تخت دادند در وسط بیابون !!  خوشبختانه در طول همین یک سال گذشته این مجوز نه تنها به شصت و چهار که با تخت های سی سی یو به شصت و هفت ارتقاع پیدا کرده یعنی جایگاه قانونی این بیمارستان به جایگاه اصلیش که در زمان اونایی که ساختنش حق داشتند که مجوز صادر کردند، ما خوب کار نکردیم و ضریب تخت پایین اومده و آخرش هم گفتن بیمارستان قدیمیه و چیه مجوزش ؟؟ 32 تخت خواب، چی بسازیم براش ؟؟ یه 32 تخت خوابی که در کنار جاده به سمت ساوه است.. الان هم ما این 67 تختی رو حفظ خواهیم کرد هم 32 تخت بیمارستان امام رضا (ع) که امسال 3 میلیارد اعتبار تکمیلی هست ، هرچند که من به عنوان فرماندار شهرستان بعید میدونم بیمارستان امام رضا به بهره برداری برسه چون وسط بیابون بیمارستان ساختن با عدم رعایت قوانین خودش معظلی هست .. ما همین الان که در خدمت شما هستیم 2میلیارد و 400 میلیون تومن اعتبار از وزارت بهداشت گرفتیم برای فازهای تکمیلی بیمارستان شهدای آسیابک ، دیگه دیدید هم مریض اونجاست هم کار عمرانی انجام میشود، بیمارستان آسیابک را رها نخواهیم کرد، چون در بدنه شهر قرار داره . اصلا نمیدونم چه فلسفه ای بوده در وسط بیابون به عنوان زمین مفت دولتی، همچین بیمارستانی رو که تا الان هم  10 میلیارد هزینه شده ... تمام توانم بر اینه که اگر بتوانم بیمارستان امام رضا(ع) را برای بخش درمان کارگری یعنی با تامین اجتماعی یک مذاکراتی میکنیم چون بدنه شهرستان زرندیه چیزی نزدیک 54 هزار  دفترچه بیمه درمانی تامین اجتماعی صادر شده، یعنی شهرستان زرندیه یک شهرستان کارگریه ، چه در کارخونه جات، چه رانندگان ماشین های سنگینش دفترچه ای که وجود داره دفترچه خدمات درمانیه، مثل ما کارمندا نیست، 54 هزار دفترچه تامین اجتماعی، اونوقت خدمات تامین اجتماعی برای تحت پوششی ها رایگانه حالا تلاش داریم .. 2 میلیارد و 400 میلیون یک مرکز زایمانی با 525 میلیون تومان باید امسال حتما در بیمارستان شهدای آسیابک بسازیم.

بحث سونوگرافی مشکل پرداخت هزینه پزشک بود با ساوه هماهنگ کردیم مبالغ رو پرداخت کنند. پزشکان شما به عنوان پزشکان متخصص از 70 الان در بیمارستان شهدای آسیابک 24 پزشک متخصص ولی در بیمارستان داریم ولی با شکل های متفاوت خیلی هم کمه و باید روز به روز تو گرایش های گوناگون بیشتر بشه، بیمارستان تا سال گذشته جراح نداشت، متخصص بیهوشی نداشت که بتونه عملای تکمیلی رو انجام بده خب اینا رو باید دقت بکنیم که از سال گذشته تا الان یه خورده کم لطفی هست که عنوان قتلگاه بزاریم رو بیمارستان آسیابک. نقاط ضعف زیاد داره ولی 93 رو با 92 قیاس کنید، حالا درسته در یک بازه کوتاه مدت متاسفانه به علت برخی از مشکلات درمانی برخی عزیزان ظرف 15 روز دو فوتی در بیمارستان آسیابک داشتیم ولی ما یه هیاتی داریم که بررسی میکنه علل فوت رو چگونگی و حالا ... ان شاءالله قرین رحمتشون کنه ... مخصوصا از زمانی که دکتر روحانی مسئولیت شبکه بهداشت و درمان به عهده گرفتن بچه همین شهرستان هستند و با دلسوزی دارند در این زمینه کار میکنند.

کمترین تعداد چاه های غیر مجاز در استان مرکزی برای زرندیه است، ما نزدیک 75 پرونده تکمیل نشده ، اصلا اجازه چاه عمیق که جایزه داره ، غیر مجازش، ما الان به شدت داریم وارد میشیم چاه های خونگی رو میبندیم . به علت فقدان آب . اینکه یه عزیزی چاه غیر مجاز اگه وجود داره ما مسئولیم و دست شما رو میبوسیم، بین 70 تا 80 تا چاه که قبل از سال 85 با مجوز های قانونی باید تعیین تکلیف بشه تو زرندیه را داریم مدیریت میکنم مصوبه مجلس هست . به هیچ عنوان اجازه نمیدیم، چاه آب شما تو 200 متریه ، هرسال هم داره میره پایین، این فاجعه است. 14 سال متوالی خشکسالی تو مملکت هست، ما 43 درصد بارش الهی امسال نسبت به سال گذشته تو ساوه و زرندیه کمتر شده ، طبق آمار، که امثال هم همه قوت خودمون رو گذاشتیم سر سه راه خشکرود دفتر آب و هوایی رو افتتاح کنیم تا کشاورزان از مزایای اون استفاده کنند و شهرستان دارای مرکز تعیین آب و هوا بشه .

روشنایی سر اتوبان که انجام دادیم، توی اینده نزدیک تو تقاطع مامونیه یک و نیم کیلومتر مجدد به سمت جاده تهران روشنایی مجدد اتوبانی خواهیم داشت، منم هم درد شما هستم، بارها و بارها عرض کردم، این جاده شما ربطی به استان مرکزی نداره، قرارگاه خاتم الانبیا طول جاده رو ساخته پولش رو هم بانک ملت و تجارت داده، تا بیست سال هم اجاره اش هست، یعنی ما تا ورودی عوارضی  ساوه تحت مدیریت یه شرکت هست که وابسته به بانک ملت و تجارت و سهام های اونهاست، بارها اینو عرض کردم که چطور از رودشور به سمت تهران میریم میشه بهشت به اینور میاییم، یه دونه چراغ نداریم، بین یک و نیم تا دو میلیارد درامد عوارضی ، یقه شون رو گرفتم مالیاتشون رو اسلامشهر میدن، امسال هم سال آخر هست، ما داریم تلاش میکنیم که بگیریمش، اونا هم دارن تلاش میکنن که ادامه اجاره شیرین رو داشته باشن ... طبق اون قرارداد، 85 درصد اون درامد مال شرکته، مابقی برای استان تهران و مرکزی هست، تا سال قبل 5 درصد به ما میدادن، از سر بزرگراه آزادگان تا ساوه ، 122 کیلومتره ، 62 کیلومترش تو حوزه زرندیه است 32 کیلومتر هم تو حوزه ساوه است، یعنی عدالت اون 15 درصد رو هم نداشتن ، تازه تونستیم 50 به 50 کنیم ... حالا شروع کردیم، اصن یه جوری بوده که تا بیایی ببینی مامونیه کجاست، رد کرده بودی رفته بودی... یعنی ما خودمون شب که اومدیم خلاصه میرفتیم زیر گذر ها پیدا میکردیم و برمیگشتیم، ما تا قبل از پایان تابستون یک و نیم کیلومتر روشنایی بلوار خواهیم داشت.

جوانان چرا در ادارات زرندیه استخدام نمیشن ! ؟

ما تو خود فرمانداری 15 تا پست خالی داریم، سال 82 اینجا شهرستان شده با 27 نفر، الان ما 12 نفریم. مجوز استخدام دولتیه... دولت قبل به اندازه کافی 1 میلیون نفر رو بدون ضابطه استخدام کرد... تو استان مرکزی ما 200 نفرش مال ما هست ... تو اراک انباشت داریم، تو زرندیه 14 تا پست سازمانی خالیه ، استخدام تو روزنامه با شرایط عدالت و مدرک تحصیلی ، هیچ اداره دولتی تو این دو سال گذشته بدون درج در روزنامه و امتحان جذب نداریم .

جشن پارک ملت و چهار شب جنگ شادی، ملت ما میبایستی نشاط و شادی رو بوجود بیاریم با رعایت مسائل شرعی، این رسانه ملی رو نگاه کنید، چقدر برنامه هاش شرعیه، من نمیدونم آیا میبایستی طبق آنالیز ها جزو ده کشور غمگین دنیا باشیم ؟

یه دونه از اون وسایل شهر بازی ، به اندازه کل اون قمیتی که این دوستان خرید کردن. یعنی همین شهر بازی که شما میگی فرسوده است و الان دو ماهه که داره استاندارد سازی میشه و اگه برگه استاندارد سازی تک تکشون رو صادر نکنن اجازه افتتاح نمیدیم، و به شدت از شورای مامونیه ممونم که مجوز خرید رو صادر کردن با 40 میلیون تومن زیر قیمت کارشناسی که لحاظ شده بود حتما با مجوز ایمنی و قانونی لازم ان شاءالله به یک مناسبت رسمی و نشاطی افتتاح خواهیم کرد.

من یک شهروند زرندیه ای هستم، تا روزی که هستم. اشاره کردید که فرماندار زن و بچه اش تو شهر نیست، بله زن و بچه من اراک هستند. من پسر کوچیکم 25 سالشه اصن بچه ای وجود نداره که دنبال بچه ای میگردید، من از شنبه صبح تا 5عصر هستم از شما هم بیشتر تو این شهرستان زندگی میکنم، قرار نیست پیش شما کارت بزنیم که ... نود درصد وقت من تو 132 روستا و 5 شهر میگذره، قرار نیست خودنمایی کنیم، یا آقای شهردار، من اگه بخوام اعمال قانون کنم روی سکونت، 90 درصد شوراهای زرندیه باید منحل بشوند. کیفیت و اثر بخشی کار رو ببینید، شهرداری یک نهاد دولتی نیست، موسسه غیرانتفاعی غیر دولتی است، اگه با سمند و زانتیا ار شخصی انجام میده، دیگه رفتن و اومدن به منزل خیلی کار شخصی نیست ! همسر ایشون پزشک هست، در درمانگاه کرج تعهد استخدامی داره، نمیتونه بیاد، بسیاری از شما عشق و روح و جانتون مامونیه است، پارسال هم عرض کردم، ما چیزی جز مامونیه نداریم، بقیه همه محلات هست، به هیچ عنوان هم تغییر نامی در محلات و مامونیه نداریم، به هیچ عنوان ... شاید تلاش کنم اسم زرندیه رو عوض کنم، یه پسوند عربی که معلوم نیست از کجا اومده که 99 درصد مردم نمیگه زرندیه ای هستم، میگن زرندم ام، از پسوند ساوه هم خوشم نمیاد، اونقدر شهرستان بزرگ هست که قطعا بدونید از ساوه جلو میزنیم، در همه زمینه ها، جاذبه پیشرفتی این شهرستان بسیار بسیار بالاست . هیچ جا این امکانات و ویژگی ها رو در نزدیکی تهران نداره، در هیچ جای کشور هیچ شهرستانی نیست که با 5 استان و 9 شهرستان در جوار پایتخت هم مرز باشه .

یه عزیزی سوال خوبی کرده بود، که این همه میگید مهاجرین میان شهرمون رو به هم ریختن، 90 درصد عمران و آبادانی توسط عزیزان غیر بومی انجام میشه، سرمایه شون در زرندیه است. عزیزان من بودجه شهر مامونیه 10.5 میلیارد هست، یک کیلومتر آسفالت 1.5 میلیارد بودجه میخواد، بودجه صدها میلیارد تومن نیست که...

امسال با تمام تلاش، بلوار یک رو به اتمام میرسونیم، اعتبار نداریم، برای من باعث شرمندگی هست که بدترین ساختمون شهرداری استان مرکزی، ساختمون شهرداری ماونیه است، من تکلیف کردم که ساختمون رو درخور شان مردم بسازند.

از هفته آینده حتما به صورت موقت پزشک اهدای خون میاد. پزشک باید حضور داشته باشه، باید تحت نظر ایشون خون اهدا بشه، ما باید دست مردم که میخوان خون اهدا کنند رو ببوسیم.

بعضا افراد خیر مدرسه میسازن و طالب نامگذاری نیستن، اگر مدرسه آقای محمدیان درخواست اولیه شون اسم خودشون بوده، بنده به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش همون اسم رو تایید میکنم، باید احترام گذاشت به حرکات یک خیر.

براورد فاضلاب شهر مامونیه 40 میلیارد تومنه شاید امسال شروع کنیم، تصفیه خونه اش فقط 20 میلیارد تومنه ، بقیه اش رو شما شهروندا باید بدید، چون باید انشعاب بخرید، 40 میلیارد تومن فقط مامونیه ، 15.5 میلیارد زاویه، 15 میلیارد پرندک ، اگر بخواهیم بزاریم بزاریم به عهده دولت، 302 شهر در ایران در نوبت شرکت آب فاضلاب هستند، یه حسنی داره مامونیه که مجوز کمیسیون 215 گرفته شده و جلسه با شرکت آب فاضلاب گذاشتیم و قرار شد این کار رو شروع کنیم.

آخرین عرض بنده توسعه در زرندیه متوازن نیست، ما بدترین سرانه ورزشی رو در دوازده شهرستان استان، ما رتبه 11 رو داریم، یعنی از آخر اولیم. صنعتمون رتبه یک رو داره، در ورزش یازدهمیم. یعنی با خنداب مثلا . توسعه باید متوازن باشه، ما حتما میبایست تو این شهر یک ورزشگاه ویژه بانوان داشته باشیم، ما یه ورزشگاه داریم که تو هرماه یکی میاد اجازه بدید که نمایشگاه بهاره و پاییزه برگزار کنیم ، امسال هم من نذاشتم... قطعا فرمایش دوستان درسته و من شرمنده هستم .

ما سال گذشته به هیات های 17 گانه ورزشیمون زیر 10 میلیون توضیع شده، اصلا هیچی نیست! یعنی واقعا در حوزه ورزش توی شهرستان زرندیه ظلم مضاعف شده، به ویژه ورزش خواهران که فاجعه است.

من فکر میکنم سوالات عمومی رو پاسخ دادم... در خصوص آسفالت، باید توجه داشته باشید که برای آسفالت باید دمای هوا در بیست و چهار ساعت یکسان و کمتر از 15 درجه نباشه، یعنی ما نمیتونیم در فروردین و اردیبهشت که هوا خوبه بیاییم آسفالت کنیم، و اینکه بله حق دارید باید در زمان بندیش توجه بیشتری بشه به طوری که اهالی هرکوچه ای که بیشتر مشارکت میکنند، در اولویت قرار بگیره.... اگه امسال بودجه محقق بشه ، ده و نیم میلیارد تومان میشه کل بودجه، که اینو باید در 60 درصد و 40 درصد عمرانی ضرب کرد و علی الباقی ماجرا . در حقیقت ما کلا با 5 یا 6 میلیارد تومن داریم عمران این شهر رو جلو میبریم، شهری با 19 هزار و 5 نفر جمعیت که تازگی با یه آمار سرانگشتی دادیم بیمارستان و مرکز بهداشت انجام داده و تقریبا به یه عدد 22 یا 3 هزار نفری رسیدیم، مامونیه جمعیتش زیاد نشده، مهاجرین زیاد شدند، این یعنی اقتصاد این شهرستان رو به پیشرفته ...

کمکمون کنید، بی شما هیچیم، بدون وجود شما برای عمران و آبادانی این شهر، مسئولین دمی نمیتونن بردارند، یکی از ایرادات ما مسئولین اینه که داشته هامون رو نمیاییم بگیم، تا امروز یک ریال عمرانی توزیع نشده! خزانه داری پولی نیست که بیاد 4 ماه از ماه های عمرانی سال گذشته ... حالا اگه شهرداری کارای عمرانی میکنه از روی همون مجوزها و کمیسیون ها و عوارض هایی هست که از خود شما دریافت میکنه، انجام میده.. در بحث عمرانی به ادارات شهرستان که بنده متولی کمیته برنامه ریزی هستم، این یک اغراق تلخه، یه یک ریالی ندادیم بهشون، یعنی از خزانه داری کل کشور پولی برا استان نیومده... خیلی کشور ثروتمندی نیستیم، 14 سال خشکسالی پدر بخش کشاورزی رو دراورد... نمیدونم خدا کی میخواد الطافش رو شامل حالمون کنه ... غضبش رو در نیم ساعت نشون میده هااااا مثلا نیم ساعته رازقان رفت زیر آب

وقتی بی محابا به همه بخش ها مجوز ساخت بدیم، میشه یه چیز تو مایه های امامزاده داوود که آب میاد کن فیکن میکنه ... همینه که دوستان میان برنامه پنج ساله میریزن که اگه فردا من کردی نبودم، برنامه جلوی ما باشه، که متاسفانه و متاسفانه بسیار بسیار برنامه گریزیم. و میگیم من میگم چیکار کنیم ... هروقت منیت رو کنار گذاشتیم، مشکلات حل میشه ....

عذرخواهی میکنم اگه تندی کردم، حالا تندی منو تو استان ندیدید، به من میگن مگه زرندی هستی ... بهشون میگم اجازه بدید با عمق جان کار کنم، توپ خونه رو هم میارم جزو زرندیه، حالا در هفته جاری تو وزارت کشور دعوا داریم سر دو کیلومتر اختلاف مرزی، اجازه نمیدم زرندیه بشه زباله دونی نسیم شهر و رباط کریم...

خداقوت خدمت شهروندان عزیز که مستمع سخنان دو طرف بودند. دعوت می کنیم از جناب آقای مهندس حیدری ایشون چون ابتدا سخنرانی نداشتن، هم ارائه مطالب داشته باشند هم به سولاتی که در حیطه شهرداری هست رو پاسخ بدهند. با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد

سلام علیکم

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب دارم محضر همه شما نمازگزاران محترم حاضر در این مسجد مقدس و تشکر از هیات امنا محترم، امام جماعت محترم که قبول کردند اولین مسجدی باشند که ما به اتفاق فرماندار محترم و معاون محترمشون و همینطور اعضای شورای محترم شهر مامونیه که در خدمتشون باشیم. تشکر از اینکه خیلی با حوصله تا این وقت شب تشریف داشته و صحبت های مسئولین محترم روشنیدید، بنده خدمت گذار شما هستم که به انتخاب شورای شهر مامونیه بهرحال افتخار اینو پیدا کردم که خدمتگذاری به شهر مامونیه رو داشته باشم.

سوالاتی که مطرح شده، یک بخشی از فعالت هایی که شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال انجام و دنبال مسائلش هست رو در بر میگیره، عمده مباحث خدمات شهری ما و بخشی از خدمات امانی و عمرانی شهرداری برمیگرده به عنوان مثال آدرس ها رو یادداشت کردیم که به این آدرس ها بپردازیم، من توضیح میدم که چرا تا الان وقفه ایجاد شده و بعضا انجام نشده، منتهی در قالب دسته بندی این سوالها ، بیشتر سوالات و گلایه ها از چند موضوع هست، بحث نظافت کوچه ها، بحث آسفالت و جدول گذاری کوچه ها ، بحث مربوط به فعالیت های فرهنگی که شاخص سوالهای مارو اینها پوشش میده، با توجه به اینکه دیروقت هست، من خدمتتون این رو عرض کنم که چرا امسال بخش عمرانی تاخیر داشته...

مسائل مالی شهرداری رو آقای فرماندار فرمودند. بنده از ایشون تشکر میکنم . ایشون پیگیری خیلی از مسائل در وزارت کشور و همچنین استان هستند که شاید خیلی از شهروندان در جریان نباشند قاعده کار بر این است که قضاوت رو باید گذاشت بر عهده زمانی خاص خودش، باید زمان بگذره تا کارها خودش رو نشون بده، معمولا عمده کارها زودبازده است و مهمه و باید هم انجام بشه، منتهی خیلی از کارها زیر ساختیه، اینها زمان بیشتری میبره، مثل اینکه شهر را از یک خیابان به چند خیابان تغییر بدیم، مثل همین بلوار جمهوری اسلامی یا کمربندی شمالی که در دوره قبلی شورای اسلامی شهر شروع شد و الان هم ما داریم اون رو ادامه میدیم، امیدواریم که در دوره بعدی ما این پروژه به سر منزل مقصودش برسه ، الان فاز اولش که تا دانشگاه آزاد است داره اجاره میشه منتهی به اونجا ختم نمیشه، باید از دانشگاه ازاد ادامه پیدا کنه و بیاد قبل از حد فاصلی بین خورشید آباد و ارامستان.

در مورد وضعیت آسفالت کوچه ها اولویت اصلی ما برای آسفالت کوچه هایی هستند که در سال گذشته جدول گذاری شده ولی اسفالت نشده بعد از اینکه این کوچه ها انجام شد ما به بقیه موارد می پردازیم، موضوعی که است این است که فرایند انتخاب پیمانکار دارای یک سری مقرراتی هست که آقایونی که با ادارات سر و کار دارند مطلع هستند که اون فرایند باید طی بشه، از پیش بینی تامین اعتبار از اخذ مجوز و برگزاری مناقصه چاپ آگهی در روزنامه ، برگزاری این تشریفات و بعد هم انتخاب پیمانکاری که قیمت مناسب رو ارائه داده ...

ما مشکلمون در شهرداری مامونیه که من در جلسه ای که خدمت آقایون مهندس تحت پوشش نظام مهندی بودند عرض کردم که مشکل ما در شهر مامونیه این است که شرکت های پیمانکاری کمتری حاضر به همکاری با شهرداری هستند، یا به این برمیگرده که ما در شهر معدود داریم، یا اینکه اگر به وفور داریم، نمیان با شهرداری همکاری کنند. این باعث شده که فرایند انتخاب پیمانکار ما مشمول زمان بشه، عمدتا ما مناقصات رو تجدید میکنیم، بعضی دوستان گفته بودند که ما متوجه نمیشیم، که شرکت کنیم ... به عنوان مثال ما تو چندتا روزنامه محلی و استانی چاپ میکردیم که شاید هر آگهی 300 هزارتومان میشد، مشورت کردیم با دوستان محترم شورای شهر قرار بر این شد که در روزنامه همشهری چاپ کنیم که هر آگهی برای ما 6 میلیون تومن هزینه برداشت ولی خروجیش هیچ فرقی نکرد البته باز ما این کار رو ادامه میدیم، و خوشحالم که بسیاری از آقایونی که زحمت میکشن در سطح شهر فعالیت ساخت و ساز دارن امشب حاضر هستن و دعوت میکنیم از دوستانی که رتبه پیمانکاری دارند، پروژه های شهر رو کمک کندد. منتهی نکته دیگه این است که ما در سقف تامین اعتبارات مشکلی بیش از گذشته داریم، همه ما مشکلات اقتصادی که جامعه کشور و خودمون و خونواده هامون هستند رو از نزدیک لمس میکنیم ، حالا کاهش درامدهایی که بابت عوارض ارزش افزوده هست، و به شهرداری ها پرداخت میشه و به شدت کاهش پیدا کرده .. من امروز با آقای حسین زاده رئیس اداره مالیات تماس تلفنی داشتم و خسته نباشید داشتم خدمتشون در این دوماه و ایشون به من گفتند که در اون حد که ما انتظار داشتیم نیست، چون بسیاری از شرکت های عمده که سال های گذشته رقم اصلی رو تامین میکردند، امسال با کاهش فروش روبرو شدند و این نرخ کاهش پیدا کرده

الان که خدمت شما هستم پیمانکار لکه گیری آسفالت رو انتخاب کردیم ، محل تامین آسفالت رو هم مشکلش رو حل کردیم از طریق هماهنگی با استان از طریق سوبسیدی شهرداری ها ، معرفی شد . حتی ما رقمی که اعلام کرده بودند رو ما با 50 درصد بخریم رو نداشتیم، باز از یکی دیگه از دوستان خواهش کردیم و ایشون رفته یه رقم دویست و خورده ای میلیون ریخته به حساب سازمان شهرداری ها ، ما حوالشو گرفتیم که اینو تامین کنیم .

منتهی کار به اینجا رسیده که ان شاالله ما در هفته آینده بتونیم به طور جدی لکه گیری آسفالت کوچه ها و معابر رو شروع کنیم . منتهی در این فاصله پتانسیل آسفالت شهرداری که در دوره شورای محترم قبلی اجاره داده شد استفاده کردیم و از پیمانکار اونجا خواهش کردیم که شما یک رقم 800 میلیون تومنی با ما کار کن و ما پولش رو 6 یا 7 ماه بعد بدیم، که نتیجش این شد که بلوار شهید چمران کامل آسفالت شد، سه مرحله کار شد، دو مرحله از اعتبارات استانداری بود و مرحله آخرش رو در واقع از این محل تامین اعتبار کردیم، باند کندرو کنار بلوار ولیعصر که یه سری از کسبه اونجا فعال هستند رو تونستیم آسفالت کنیم .

من یه خلاصه گزارشی خدمتتون بدم که شهرداری الان داره چه میکنه ، البته منم اون بنری که آقا سید در اون کوچه نصب کرده بودند و آقای فرماندار به اون اشاره کردند رو رفتم دیدم حتی گوشه اش هم شل شده بود و خودم سفتش کردم آقای پرتو با من بودند یعنی سفتش کردیم که یادمون نره که باید به ما هم تذکر داده بشه . البته بهتره ما در نحوه مراوده دو طرف با هم یه تجدید نظری بکنیم منتهی بنده موظفم که صبر بیشتری نشون ندم، که اگه نشون ندم به درد این کار نمیخورم، مردم هم در انتخاب هاشون اشتباه نمیکنن، اگه قراره خدمتگذار خوبی بشیم برای مردم ، بتونیم این پست رو به دست بگیریم اول باید آدم آرومی بشیم، البته نقصی که در شهرداری وجود داره ، هست ، به عنوان مثال خیابان25 متری پارک کارش شروع شده بود ، مشکلات زیادی داشت لکه گیری و جدول های فرسوده، پیمانکاری که اونجا رو شروع کرده بود، خیلی کمتر از 20 درصد رو انجام داده بود که بعد از مراجعه اون شهروند محترم تشریف آوردند که اعلام کردند که این بخش کار مونده و ما بررسی کردیم و ظرف دو روز انجام شد و قراردادش پر شده بود و به دلیل اینکه وقتی قرارداد پیمانکار از سقف ریالی عبور میکنه امکان پرداخت نیست، طبیعیه که کار رو تعطیل میکنه .

منتهی ما اونجا یه قصور داشتیم، اینکه اول کسی حاضر نیست شدیدا با یه شایعه ای روبرو شدیم که شهرداری اصلا پول نداره و کسی حاضر نشد به ما جنس بده، ولی اون ایام گذشت. از اهالی محترم پارک که حوصله کردند و مشمول زمان هم شد تشکر میکنم و امیدوارم که بابت طولانی شدن زمانش، عذرخواهی میکنم.

برای ما تکلیفه که مشکلات رو سریع حل کنیم.

در حال حاضر پیرو دستور کاری که شورای محترم برای ما مشخص کرد، ما اجرای بلوار امیرکبیر رو در دستور کار قرار دادیم، بنر دعوت مالکان محترم جهت انجام توافقات تشکیل پرونده در نقاط مختلف شهر نصب شد، من بخوام خدمتتون گزارش بدم، ما در مجموع 7 مورد تقاضای تفکیک در طول این مدت دوره چهارم که ما خدمتتون هستیم عرض میکنم، تقاضاهای تفکیک تا دو هزار متر مربع در اختیار شهرداریه، از بیش از این مقدار باید در روال کمیسیون ماده 5 استانداری بره، یک مورد بود که به تصویب رسید ، 6 مورد دیگر در دست اقدام هست، یا داره استعلامات مالکیتیش انجام میشه، یا استعلامات کارشناس دادگستری داره انجام میشه، یا توافقنامه منعقد شده و در مرحله تصویب در شورای شهر هست، یا اینکه کار شهرستانیش رو داره طی میکنه، 6 مورد پرونده تشکیل شده که این پرونده ها در مرحله تکمیل و استعلام هستند.

البته این 6 مورد در فاز اول کمربندی هستند یعنی از جاده قدیم بلوار ولیعصر تا بلوار چمران که حدود یک کیلومتر هست، فاز دومش که خدمتتون معرفی کنم از بلوار چمران هست که در حال حاضر داره کارای فنی زیرساختیش انجام میشه. ما به خودمون اجازه ندادیم که بدون اطلاع مالکان محترم به اون زمین ها ورود کنیم، آقایونی که مدعی مالکیت اون اراضی بودند رو دعوت کردیم در شهرداری و یک رضایت کتبی از اون هایی که حاضر شدند، مثلا ما فردی رو داشتیم که میگفت ما 40 تا ورثه ایم، گفتیم شما برای توافقنامه باید بری وکالت محضری از همه 40 نفر رو بگیری بیاری که بشه باهات توافق کنیم، منتهی ایشون به نمایندگی امضا کرده که ما راضی هستیم و فعلا شهرداری کاراشو انجام بده و کار جلو بره تا ان شاءالله  کارای توافقش رو انجام بدیم .

یک مورد واگذاری ملک معوض داشتیم که بحث واگذاری این ملک در دوره قبلی یکی از قطعات ابراهیم آباد اشتباها به دو نفر واگذار شده بود، بعد از اینکه به ما مراجعه کردند دیدیم درسته این ادعا و ملک دیگه ای روال کارش انجام شد و به ایشون واگذار شد. بدون اینکه وجهه دیگه ای پرداخت کنند. یعنی با همون مبلغی که در دوره قبل توافق شده بود .

38 مورد توافق عقب نشینی برای شهروندان محترمی که تقاضای پروانه ساختمانی دارند و میخوان جواز از شهرداری بگیرند داشتیم که 22 مورد که کارشون تموم شده و به تصویب شورا رسیده و فرمانداری تایید کرده، یک مورد مخالفت شده و 15 مورد در دست اقدام است.

این سیر موضوعاتی که در خصوص پرونده های توافقی در شهرداری تشکیل شده. منتهی نکته ای که هست اینه که ما برای انجام توافق در مورد ملکی که در طرح قرار می گیرد، روال طی میشه، یعنی بعد از اینکه تعیین میشه چند متر در طرح هست، استعلام مالکیت مالک انجام میشه، این بخشنامه است و ما موظف به انجامش هستیم. بعد که به نام مالکیت مشخص شد نامه ای رو به دادگستری مکاتبه میکنیم و تقاضای معرفی کارشناس دادگستری میکنیم، هرکارشناسی که دادگستری تشخیص بده که صلاحیت داره معرفی میشه به متقاضی و شهرداری، کارشناس دادگستری قیمت گذاری میکنه و در جلسه مربو به اجرای طرح دعوت میشه و کارای حساب کتابش انجام میشه.. عمدتا هم ما بحثای املاک واقع در طرح رو احترام گذاشتیم در محاثبات پروانه های ساختمانی لحاظ کردیم، در گذشته اینطور نبوده .

من گذشته رو تشریح کنم از ابتدا تا الان بسیاری از مواردی که املاک در طرح شهرداری، البته در گذشته هم یه مقداری شرایط ملک و املاک جوری نبود که به اندازه الان گرانبها نبود. و مواردی بوده که از ملکشون گذشت میکردند . در این دوره موردی رو نداریم که بگه ملک ما تو طرح بوده و شما حساب کتابش رو ندادید. این در خصوص مبحث مربوط به توافقات

در خصوص تاکسیرانی ببینید روزی که ما شروع به کار کردیم، تاکسیرانی شهرداری در حد یه کمد بود، به طور جدی نظارت بر تاکسیرانی نبود، تشکیل پرونده شده بود ولی واحد فعالی که سرکشی کنه کارهای رانندگان رو نظارت کنه نبود. یه نکته ای که هست اینه که ما باید نگاهمون به تاکسی دار و تاکسیران اینجوری باشه که ایشون هم ، هم خانواده ماست ، کسی که یه تاکسی تهیه میکنه باید دخل و خرجش با هم بخونه ما در این دو ساله نتونستیم به طور جدی افزایش نرخی داشته باشیم. افزایش نرخی که در شهرها به عنوان مثال تهران و جاهای دیگه اعمال میشه. دو دلیل داشت، یکی اینکه خود آقایون ... حالا دلایلش رو نگم، باشه بعدا، دلایلش رو نمیگم . منتهی بیشتر نگاهی که به این موضوع بود این بود که ما بار اضافه تری رو هزینه ها نداشته باشیم. ولی خب اونی که تاکسی داره خانواده داره، ایشون هم هزینه تاکسی داره، باید اموراتش بچرخه، این راجب نرخ که حالا بحثش جای دیگس که باید بیشتر روش مانور بدیم. تاکسی دار های شهر مامونیه الان هرکدوم پرونده دارن، الان هرکدومشون رفتن عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه گرفتن و توی پروندشون دارن. اون افرادی که بازنشسته هستن خودتون هم میدونید مجوزشون مال دوره چهارم شهر نیست مجوزشون ، مال قبله ، ما دوموردشون رو من اسماشونو نمیخونم، مدیران شهرداری که اینجا تشریف دارن و من بابت حضورشون ازشون تشکر میکنم، گزارش هاتون رو دادم، سوالاتی که مربوط بهشون بود رو دادم و الان جواب ها رو گرفتم ازشون، ما دو مورد پروانه هاشون رو باطل کردیم، ما به شدت روی این موضوع ایستادگی کردیم که به کارمند و بازنشسته امتیاز خط ندیم، ولی کسایی که در گذشته گرفتند، دیگه شرایطی بوده که از قبل بوده، البته شهرداری رسیدگی کرده، بهشون اخطار داده ، که این رو یا انتقال بدن به فرد دیگه ای، یا حداقل تاکسی فعال بشه تا سرویس دهی بشه. بعضی مسیرها هم که اعتراض از عدم فعالیت مناسب تاکسی ها دارند، مسافر ندارند. من مواردی بوده که خودم شخصا رفتم وقت گذاشتم ببینم تاکسی میاد رد بشه چند نفر تو این مسیر سوار میشن، البته اشاره به خیابان امام ندارم، اما در جاهای دیگه، در محله های دیگه ما به اون شکل مسافری نیست ولو در عین حال واحد تاکسیرانی ما تکلیف کرده یه تعداد مشخصی رو که حتما باید از این مسیر عبور کنی و رد بشی. ما ایستگاه تاکسی ها رو عوض کردیم، یه ظاهر بهتری پیدا کرده به هرحال در حد وسع شهرداری بود، میشد ایستگاه هایی رو تهیه کرد که هرکدومشون یک میلیون تومان قیمتشون باشه، ولی این کار رو نکردیم.

در خصوص روشنایی پارک ها که اشاره شده بود ، ما خیلی از بوستان ها در محلات مختلف روشن کردیم و داریم روشن نگه میداریم، یعنی الان که در خدمت شما هستیم، 80 میلیون تومان انشعاب برق به اداره برق بدهکاریم، آقای فرماندار لطف کردن وساطت کردند و حالا این مدیر جدید شرکت برق هم قبول کردند و فعلا برق رو قطع نکردند. یکی دو نقطه برق غیرمجاز شهرداری گرفته بود مثل همین پارک امامزاده سید منصور و حالا شناسایی کرده بودند و حالا قطع شده بود ، البته اینجا رو روشن کردیم، یعنی با اداره محترم اوقاف هماهنگ کردیم که از سمت امامزاده یک پرژکتور نصب شده و اونجا الان روشن نیست . (آقای هاشم لشگری : الان روشن نیست، شهردار : بله روشناییش کافی نیست ، آقای هاشم لشگری : نه اصلا روشن نیست ، شهردار : چرا حالا بعدش با هم میریم میبینیم J ) البته مثال راجب به ورودی جایگاه CNG پرژکتور نصب شده بود ، تو این تعطیلات عید فطر سوخته بود و خاموش شده بود، این هم که ما یه نفر رو بزاریم سر هم پرژکتور مواظب باشه که الان خاموش شد عوضش کنه اصلا شدنی نیست. ولی شماره تلفن 137 آقایون هرجا که دیدن خاموشی وجود داره ، من خواهش میکنم تماس بگیرند، رسیدگی میشه . ما یه واحد تاسیسات مستقیم در شهرداری تشکیل دادیم، دو نفر برقکار و یک نفر لوله کش تاسیسات برای اینکه به این مشکلات رسیدگی کنه. شهرداری موظفه که پارک ها رو روشن نگه داره، یعنی جزو تکلیف ماست؛ برای این کارا هستیم، جدول و آسفالت و رفت و روب و زباله بردن و اینها. من خواهش میکنم که با مانه 137 در ارتباط باشید، چون پیام های 137 رو من میبینم و انتقال میدیم به واحد ها و ما هم مداوم در جلاستی که با پرسنل شهرداری داریم اینو صحبت میکنیم که درسته بی پولی هست ولی تا اونجایی که میشه به یه شکلی مسائل شهر برطرف بشه.

در خصوص مسائل فرهنگی اینجا بزرگان شهر تشریف دارند، من عذرخواهی میکنم که میگم، اگر ما ، یعنی شهرداری و شورای شهر در صد درصد برنامه های فرهنگی که با کمک شما و توسط ادارات و هیات ها و نهاد های مختلف نقش نداشته باشیم، قطعا در 95 درصدشون سهم داریم. این اون سهم فرهنگیه . منتهی یه نکته ای هست که وقتی یه کاری در سطح شهر انجام میشه این نیست که فقط شهرداری بیاد در هزینه های اون کمک کنه، فرمانداری محترم جلسه برگزار میکنه، هرکاری که قراره در شهر قراره انجام بشه، جلسه اش در فرمانداری در سه هفته قبل یک ماه قبل انجام می شود. عدد و رقم هزینه ها و اینکه چه میخواهد انجام بشود راجع به این موارد صحبت می شود . البته خب در مواردی هیات امنای محترم مساجد بعضا خودشون یه سری جلسات و اقدامات انجام میدن، اونها مستقل هستند و ما خیلی به صورت مستقیم داخل نمیشیم. ولی برنامه های در سطح شهر چه در ماه مبارک رمضان چه در ایام سوگواری محرم و صفر و چه در جشن ها شهرداری و شورای شهر نقش دارند، به اندازه بضاعتشون. ما امسال با وجود این شرایت بحرانی مالی مون تلاش کردیم که در خدمت آقایون و جوون های جام رمضان باشیم و خوشحالیم که تونستیم در اونجا سهمی داشته باشیم و روز آخرشون هم لطف کردند آقایون مارو دعوت کردند و در خدمت تیم های اول و دوم بودیم.

عرضم به حضورتون که این کارا داره به این شکل مشارکت میشه، اگر می خواهید سهم ما بیشتر بشه؛ ببینید ما پارسال که عوارض رو فرستادیم درب منازل ، 400 میلیون تومان بود که از این مبلغ فیش صادر شده، فقط 30 میلیون تومان پرداخت شد یعنی یه چیز حدود 7 درصد پرداخت شد . اون جنبه مشارکت مردمی یکیش همین پرداخت عوارض ها هست. کسبه محترم میدونند چقدر مراجعه میکنند و عوارض رو میدند. خب اینها اگر پرداخت بشه اولا اون 2 درصد جریمه ای که روش میاد قطع میشه. ما عمدتا به شکل سنتی هرموقع بخواهیم خونه و مغازه یا ماشین رو بفروشیم میاییم سراغ شهرداری عوارضش رو پرداخت کنیم و اصلا خبر هم نداریم که بابت هرسال تاخیر دو درصد بهش جریمه خورده. اگه اون سالیانه پرداخت بشه یک بخش عمده از هزینه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهر رو پوشش میده.

در خصوص 5 شنبه بازار چون خیابان آزادگان ما جدول گذاری و بهسازی شده بود امکان اینکه 5شنبه بازار در اونجا تداوم داشته باشه نبود، انتقال پیدا کرده به محلی که در جریان هستید، یعنی 40دستگاه. خب اینجا عوامل ما مستقر هستند که هدایت بکنند ماشین ها رو داخل همونجا . ما در جلسه شورای ترافیک قبلی که خدمت دوستان راهور بودیم در فرمانداری اعلام کردیم که یک نیرو مستقر کنند اجازه ندند کسی کنار خیابون پارک کنه و قرار شد این کار اتفاق بیفته .

این همون جنبه مشارکت هست ما وقتی آمد و رفت خودمون رو به خطر میندازیم، خودمون هم باید شروع کنیم به رفعش، شهرداری کارش اینه که زمینش رو آماده کنه که این کار رو کرده ، پلاکارد پارکینگ هم زده شده . این همکاریه دیگه، ما توقع داریم که همکاری بشه و خیلی از همشهریان هم همکاری میکنند. اون دوستانی هم که همکاری نمیکنند شاید یه کم دقتی تو قضیه هست.

آقایونی که مورد شخصی و پرونده شخصی دارند حساب و کتاب دارند ، تشریف بیارند و قدمشون رو چشمای ماست.

(صحبت های یکی از همشهریان و تشکر از عوامل و پرسیدن سوال و ....)

پیشرفت فیزیکی یک پروژه عمرانی قبل از هرچیزی نیاز به اعتبار داره، حالا من به شرح فاز اول رو عرض میکنم، عملیات خاکی که در کمربند جنوبی انجام شد ، 24هزار و ششصد و هفتاد پنج متر مکعب عملیات خاکی اونجا انجام شد، این معادل 41 هزار و دویست و پنجاه تن هست، عدد ریالیش میشه حدود 850 میلیون تومن، شهرداری که تا آخر برج 3 یک و نیم میلیارد بودجش محق شده که 650 میلیون تومنش حقوقه، خب از این 850 میلیون تومن، 100 میلیون تومن قرارداد با یه کامیون دار بومی بستیم که ایشون زحمت بکشه با کامیوناش از معدن برای ما مصالح زیر سازی بیاره. 750 میلیون تومن دیگه رو ندادیم به بخش خصوصی، ماشین آلات و عوامل شهرداری اونجا دارن اون حجم عملیات خاکی رو دارن انجام میدن و الان که در خدمت شما هستیم نزدیک به 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، جدول گذاری که باید اونجا انجام بشه 3 هزار و هفتصد و شصت متر طولسش هست، پیمانکارش رو ما سال قبل برج دوازده انتخاب کردیم و به دلیل اینکه زیرسازی کامل نشده بود، الان تازه دو روزه کار شروع شده . این متر طول 360 میلیون تومن هزینه داره که ما قرارداد اولیه رو به ارزش 250 میلیون تومن رو منغعقد کردیم، که توکل به خدایی هست این کار واقعا . که ان شاءالله بشه این ها رو بشه وصول کرد و کار تعطیل نشه . البته من به شما عرض کنم که شما میگید من وقتی توافق میکنم که بدونم کار انجام میشه و ملکم چند سال درگیر نمیشه، این کاملا عاقلانه است ولی این یکی وزنه ای هست که همه باید با هم بر داریمش، اگه کنار بایستیم و دیگران بیان جلو و انجام بدن، این کار مقدور نیست.

پیاده رو سازی اونجا تو فاز اول یعنی از جاده قدیم تا چمران باید انجام بشه ، 460 میلیون تومن هزینشه . آسفالت اونجا 5 هزار و نهصد و شصت و هفت تن نیاز داره که یه چیزی حدود 950 میلیون تومن هزینشه، ما برای آسفالت اولویت رو گذاشتیم رو بلوار جمهوری اسلامی که همون کمربند شمالی سابق هست.

خلاصه عرض کنم کمربندی شمالی یا همون بلوار جمهوری اسلامی به دلیل ورود شهرداری به رودخانه ابراهیم آباد با طرح شکایت از طرف اداره آب و تامین منابع آب زیرزمینی رفت دادگاه و پروژه مسکوت شد. دوسال قبل از اینکه دوره چهارم شروع بشه، زمین هاش هم تفکیک شده بود و واگذار شده بود، خودتون هم میدونید. با رای دادگاه هم صدور پروانه و همه چیز هم مسدود شد.

ما با کمک فرماندار و شورای شهر که خدمت مهندس مقیمی استاندار قبلی رفتیم، ایشون مدیرعامل آب منطقه استان رو صدا زدن تو دفترشون و اونجا استارت کار خورد بحمدلله تونستیم در اسفند ماه (همه اینا دوسال طول کشید) که مشاوری که مورد تایید آب منطقه ای استان بوده اومده اینجا و طرح تهیه کرده و اونا امضا کردن و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده که حدود 1100 متر کانال بکشیم، که الان اجرا شده، الان تقریبا 500 متر از اون کار شده و قابل رویت هست. مشکل صدور پروانه هم در زمین های ابراهیم آباد نداریم و این مشکل هم برطرف شد و موافقتشون رو هم کتبی گرفتیم. مشکلی که ما ناخواسته دست به گریبانش بودیم فقط همین کانال هدایت آبش حدود 1 میلیارد تومان هزینه برداشت، یعنی اون موقع شاید حدود یک میلیارد زمین فروخته شده و الان باید همین هزینه بشود. ولی خب به هرحال من نمیخوام در مورد اشخاص قبل قضاوت کنم، چون کار خوبی نیست، ولی خب فکر میکنم اونها هم با دید اینکه شهر توسعه پیدا کنه این کار رو کردند. شاید اگر ما هم جای اونها بودیم این کار رو میکردیم.

در مورد برخورد مناسب با ارباب رجوع خدمتتون بگم ، فکر نمیکنم هیچ اداره و سازمانی رو بهش امتیاز 100 داد، ولی شهرداری رو چون همه مردم باهاش در ارتباط هستند، مثلا ما چند بار به اداره ثبت احوال میریم ؟ ولی عمدتا با شهرداری در ارتباطیم ، بله قبول دارم که این توقع هم میره که برخورد های مناسب تری هم پیش بره، به دوستان هم بارها گفتم که بیشتر دقت کنند.

در حال حاضر ما نرم افزار های شهرداری رو گرفتیم نصب کردیم، دیدید پروانه های جدید رو ، پاین کارهای جدید و مکاتبات جدید رو دیدید، نحوه وصول درامد رو دیدید و دیدید دیگه به حد زیادی مشکلات مفقودی کم شده. چرا چون ما اسکن پرونده ها رو شروع کردیم، بایگانی شهراری پرونده هاشو بعضیاشو موریانه خورده بود و ما هم اسکن پرونده ها رو شروع کردیم و از 6 هزار و خورده ای پرونده نزدیک 3هزار پرونده اسکنش انجام شده، ولی در عین حال تکمیل این کارا پول میخواد.

 آقایونی که بدهکارند به شهرداری بیان و حساب کتابشون رو مشخص کنندو از کانال های مختلف فشار نیارند به ما.

در خصوص کارهایی که امسال قراره انجام بشه، ما برای لکه گیری جداول سطح شهر 250 میلیون قرارداد با پیمانکار بستیم تا خرابی ها رفع و اصلاح بشه، در خصوص لکه گیری آسفالت هم 50 میلیون تومان با پیمانکار بستیم، در مورد اجرای روکش آسفالت 870 میلیون تومان از برج 12 تا برج 3 این آدرس هایی که بهتون دادم انجام شد. یک میلیارد تومان دیگه براورد شده که اگر بودجه محقق بشود که تا الان به اندازه سهم سه ماه اولش هم 50 درصد هم پر نکرده، ما از شورای محترم تقاضای مجوز و متمم کنیم که روکش، (روکش یعنی اون کوچه خیابونی که فنیشر قراره واردش بشه) اگه اون اعتبار محقق بشه، ما میتونیم پیمانکار بگیریم و روکش رو انجام بدیم. 200 میلیون تومان قرارداد پیاده رو سازی امانیه، پیمانکار قراردادش منعقد شده هفته گذشته بهمون تخفیف دادند و قراره چکی پرداخت کنیم.

در خصوص بام زرندیه هم ما چند بار مکاتبه کردیم، اونجا چون خارج از محدوده است، امکان اینکه شهرداری مستقیما ورود کنه وجود نداره، مگر اینکه استانداری موافقت کنه، در خصوص اینکه فرمودند، بله ما اونجا رو رفتیم و دیدیم، اون محل تخلیه زباله چند ساله، مال این دو سال نیست ، ما الان هر هفته داریم اونجا حاک میریزیم رو زباله ها، جلو آتیش سوزیش رو گرفتیم، ما یه بار اومدیم فنس کشیدیم، فنس رو به سرقت بردند، اما کاری که داره انجام میشه، کارگروه مدیریت پسماند که در فرمانداری تشکیل میشه و شهرداری مامونیه به نمایندگی از شهرستان زرندیه طرف قرارداد با مشاور هم هست و همه شهرداری ها و دهیاری ها هم عضو اون کارگروه هستند، این مشاور مکان یابی کرده که این جلسه ای که آقای فرماندار فرمودند یکی از گیرهای ما اونجاست که موضوع رباط کریم تعیین تکلیف بشه. اصلا نباید زباله ها اینجا دفن بشه، نه در مامونیه و خشکرود و پرندک و زاویه.... مشاور انتخاب شده که محلش رو انتخاب کنه و به شدت پیگیر این مسئله با کمک فرمانداری هستیم.

دوستانی که اگر پاسخی از سوالتشون جا موند، سر بزنند به شهرداری و در خدمتشون هستم . این اولین مسجد بود و مطمئنا آخرین مسجد نخواهد بود و ادامه خواهد داشت.

از همه شما طلب حلالبت میکنم ، تقاضا دارم برای موفقیت ما و همه خدمتگذاران نظام، سلامتی مقام معظم رهبری، توفیق دولت خدمت گذار و خودتون و خانواده های محترمتون صلواتی عنایت بفرمایید.

 

قسمت دوم (پاسخ شهردار محترم به سوالات) در  ظرف یکی دو روز آینده تقدیم حضور می شود...

رنگ مشکی : توضیحات خودم

آبی : صحبت های فرماندار محترم (مهندس کردی)

قرمز : رئیس شورای اسلامی شهر مامونیه (آقای اخوان)

سبز : نائب رئیس شورای اسلامی شهر مامونیه (آقای سعادتی)

بنفش : سوالات

صورتی: شهردار محترم(مهندس حیدری)

نارنجی : حواشی

نظرات 11 + ارسال نظر
شهروند جمعه 9 مرداد 1394 ساعت 16:15

تا اونجا که من اطلاع دارم نام دبیرستان مرحوم حاج علی احمد محمدیان دبیرستان نمونه دولتی پیامبر اکرم هستش

والله بنده در جریان نیستم عین سوال و جواب رو گذاشتم، صوت رو دانلود کنید، اگه به من اعتماد ندارید

امیر جمعه 9 مرداد 1394 ساعت 23:14

سلام دوست دارم بهرام خدا قوت

محمد مهدی محمدیان شنبه 10 مرداد 1394 ساعت 12:33

سلام برادر بهرام من نوه مرحوم حاج علی احمد محمدیان هستم
و اسم مدرسه ایی که بنا شده مدرسه پیامبر اکرم آسیابک هستش
از اطلاع رسانی شما کمال تشکر و قدردانی رو دارم

سلام عزیزم، فدات بشم، خدا پدر بزرگ خوبت رو بیامرزه، راهش ادامه داره ...

محمد مهدی محمدیان شنبه 10 مرداد 1394 ساعت 15:18

مچکر از شما دوست عزیز سایه پدر مادر همیشه بالا سرت باشه موفق موئد و پیروز باشی

بسمه تعالی
سلام علیکم
بنده هم نه اصولگرا هستم و نه تدبیر و امید و نه دولت بهار و غیره .بنده به شخصه فقط حزب سید علی رو می شناسم بس این اولا.
دوما در خصوص بیمارستان امام رضا علیه السلام من نمی دانم در کجا مشغول ساخت آن هستند اما یک سوالی یکی از دوستان مطرح کرده بودند در خصوص تک خیابانی بودن مرکز شهرستان اگر فرض کنیم بیمارستان امام رضا را منتها علیه زرندکهنه بسازند تاکسی هاهم مسیر خود را به آن سمت و سو خواهند برد و خیابان کشی و جدول بندی می شود حالا این بیمارستان ور دل فرمانداری بود خیلی خوب بود؟؟؟؟؟؟
در خصوص روکش آسفالت و مهاجرین به شهر خوب به شهرداران محترم بفرمایید اینقدر به جداول رسیدگی نکنند به محض تعویض هر شهردار اولین کارش تعوض جداول و رنگ آمیزی آن است هزینه سیمان و رنگ چقدر است؟؟؟ مهندس تفرشی انصافا زحمتکش هستن که این اثبات شده است.البته گمان نمی کنم کیلومتری یک میلیارد شود روش محاسبه را بفرمایند تا ما هم بدانیم.
در خصوص مهاجرین بحثهای فراوانی وجود دارد که در این مقال نمی گنجد چون چالش برانگیز هست.
در خصوص ورزش ما زمین فوتبالی در پایین مأمونیه داشتیم که به همت و تلاش رؤسای تربیت بدنی بلوک گذاری شده و تغییر کاربری داده شما زمین فوتبال برای مأمونیه بساز ورزشگاه خواهران پیشکش.شما پارک و فضای سبز به همراه آلاچیق و زمین چندمنظوره در ابعاد کوچک بساز(تنیس روی میز، بدمینتون، پیاده روی، اسکیت و...)
یک سوال از فرماندار و شهردار محترم ورودی اتوبان به مأمونیه پیچ بسیار خطرناکی داره شما این یک و نیم میلیارد رو خرج ورودی شکیل در حد نام مرکز شهرستان قرار دهید
مینی بوس رانی شهید چمران را به کلی تعطیل کنید چون هیچگاه مینی بوس نداره اصلا کسی جوابگو نیست جمعه ها بعدازظهر یک سری به آنجا بزنید مثلا ساعت 5 ببنید مسافر هست و خودرو نیست و یک بچه 20 ساله که فقط یک مهر در دست داره اونجا کار می کنه همه خودروها در اختیار دانشگاه و کارخانجات شده اند اما آرم شهید چمران بر روی آنها حک شده.بهتره ساختمان رو تبدیل به فرهنگسرا کنید.
فرماندار عزیز اگر احیانا نتونستید 2 کیلومتر را پس بگیرید حلقه انسانی با کیسه های زباله تشکیل داده تا از حق خود دفاع کنیم.
درپایان از دوست گرامی برادر همایون نیز کمال تشکر را می نمایم امیدوارم مسئولین امر به خصوص اداره ارشاد از ایشان به نحو احسن قدردانی به عمل آورد
همایون مچکریم
البته از کلیه کسانی که این جلسات هم فکری و پاسخگویی را برپا نمودند اعم از فرمانداری، شهرداری، شورای شهر مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام و عموم مردم شرکت کننده تشکر می شود امیدواریم این گونه جلسات به پویایی و رشد کل شهرستان بینجامد ان شاءالله
والسلام
روابط عمومی هیأت عاشقان ثارالله مأمونیه

سلام عزیزم، منظور فرماندار از جایگاه نا مناسب بیمارستان اینه که چرا باید در جایی قرار بگیره که حتی انتقال بیمار اورژانسی و بیمار عادی از جاده قدیم به بیمارستان خطرساز باشه !!
فقط نباید به این نیگا کنیم که مریض از مامونیه به بیمارستان میره، خشکرود و کریم آباد و این سمت پرندک و زاویه رو هم باید در نظر داشته باشیم

در خصوص باقی مطالب هم تشریف فرما بشید تو مسجد، خودتون سوال بپرسید ، فرماندار و شهردار بیکار نیستن بیان تو فضای مجازی پاسخگوی شما باشن

در خصوص انتهای مطالبت، آقای جوانمرد عشق منه ، خودتم که ..
تو نماز عید فطر عکستو ببین صفا کن

العبد یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 11:51

سلام به روی ماهت به چشمون سیاهتعمو بهرام من شهید اون آنکارد ریشاتم،فکر کنم خط کش میذاری بلاوظیفه دونستم از این تریبون از پسران محترم مرحوم حاج علی احمد محمدیان بابت ساخت این مدرسه کمال تشکر و قدردانی بنمایم.ای هواااااارخدا وکیلی بس کنید این بحثای بی خود قومی قبیله ای رو این بنده خداها اومدن کار خیر کردن مفهومه؟ کار خیر-تکرار کن : کار خیر،اونوقت یه سری دنبال این هستند که چرا اسم مدرسه رو آسیابک گذاشتید چرا نذاشتید مأمونیه!!!خداوکیلی چقدر بعضی از ماها سطح تفکرمون پایینهای خدا توبه توبه توبه

سلام ، سیرابی با ریشای من چیکار داری ، خار شده رفته تو چشت

در خصوص مدرسه هم چی بگم والله بعضیا هستن کلا بلوغ فکری توشون شکل نمیگیره

حمید کاظمی اصل یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 12:27

سلام حضور اوس بهرام،افتخار دارم بنده هم سلام عرض کنم حضور محترم جناب آقای کربلایی محمدمهدی محمدیان تقبل الله اعمالکم حاج آقا.حاج بهرام مواظب این نوه مرحوم حاج علی احمد محمدیان(محمدمهدی محمدیان)باش،از بچه های بالاست.

شهرستان زرندیه بچه نداره حمید جان ، همه مَردن
اتفاقا دیروز سپاه بودم
تو گونی
دوستان در جریانن

العبد یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 13:29

بی جنبه از فرم ریشات تعریف کردمگفتی سیرابی بدجور هوس سیرابی کردم،آخ آخ آبلیمو رو بریزی روش،نون بربری رو به قطعات مساوی تقسیم کنی و یه لقمه شصت و چهاری بگیری(لقمه گرفتن با کمک انگشت شصت و چهار انگشت دیگر) سه برابر دهن،بعد بری بالا دست آخر لقمه رو با انگشت اشاره هل بدی تا تو دهن جاش بدی.بعضیا میگن سیرابی شبیه هوله می مونه ضمن احترام به نظر این عزیزان من این نظرو قبول ندارم.

حمید کاظمی اصل یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 14:15

بله همه مرد دنیا اومدیم،انشالله که مرد زندگی کنیم و مرد بمیریمآقا جمله خیلی سنگین بود یک دقیقه سکوت به افتخار این جملهبهرام جان گونی معلم گله
هر کی نره توش ...

مرض :))))

شهرخوبان یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 14:24 http://mohamadsaedi.blog.ir/

سلام جناب همایون خدا قوت خیلی مخلصیم

سلام محمد آقا ، چاکریم

دانشجوی مدیریت دولتی دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 15:12

اولا سلام دارم خدمت آقا بهرام عزیزو مهربون و البته فداکار که در زمینه های فرهنگی بسیار نقش فعالی دارندو بعضی موقع هاهم به خاطر یکرنگی ، صداقت در گفتار ،حاشیه سازی و ... ،رفتن تو گونی رو قبول میکنند
بهرام جان بعضی ها دوست دارند فقط خودشان تصمیم بگیرندو حکومت جمهوری را به حکومت سلطنتی که فقط یک نفر حق تصمیم گیری داره روعلنی کنند حالا به خاطر سیاستشون هم که شده دعوت میکنند از بعضی مثلا مسئولین ودر ابتدای جلسشون هم بر میگردن میگن (((انشاالله هر تصمیمی گرفته شداعتراض نکنید)))چون خودتان در تصمیم قصد داشتید و بعدش هم هر کسی از مثلا مسئولین نظر میدند اون نظر را رد و هر نظری که خودشون دارن رو علنی میکنند بعد اسمش رو هم میزارند ((حکومت و عدالت علی پسند ))
به قول استادمون اگر میخواهید تو این دوره زمانی پیش برید و پیشرفت داشته باشید رو کنید به (سیاست ، وLOVE بازی یا همون پارتی خودمون)
امام علی درزمان استانداری کمیل بن زیاد وقتی وارد کرمان شد مردم به طرف ایشان دویدند و امام بدشان آمد و گفت این چه کاری است که شمامردم عادی را خوار و طرف رو مغرور میکند ولی الآن چی ..... بماند چون قصد گونی رفتن رو ندارم
(((عدالت )))چه جمله ی قشنگی است یاعلی جانم به قربانت
واما در خصوص کسانی که بدون خوندن رشته مدیریت {مدیرشدن رو به عهده گرفتند}حالابه خاطر حکم ، منصب ، سابقه کار ، حقوق بالا و...نخواستند این پست و مقام رو رد کنند باید عرض کنم همه ی این مشکلات اعم از ساختن بیمارستان درآن محدوده خطرناک ،و هر مشکلی که الآن پیشروی زرندیه هست و بوده به خاطر خوب اداره نکردن و شیوه ی نامناسب مدیریت در کارها است
نکته بسیار مهمی که باعث عقب ماندن کشور ایران هست در درس مدیریت سیاست وخط مش گذاری است که تصمیمی رو میگیرند و چون نمیتونند و نمیدونند معایبش رو پیش بینی کنند ضررهای کلانی میزنندو خسارتهای زیادی به گردن مردم بیچاره میفتد نمونه ی آشکار کشوری اش همان دادن سبد کالایی به جای پول نقد
به مردم است که جایی به خاطر صف سبد کالایی دعوا شده بود و مردم به سر هم تخم مرغ میزدند

این مسائل و مشکلات رو بری به کی بگی.......
یاامام زمان دلم هوات رو کرده آقاجانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد