خط خطی های ذهن من !×!

خط خطی های ذهن من !×!

بزرگترین لذت در زندگی انجام کاری است که دیگران می گویند نمیتوانی !! ☺
خط خطی های ذهن من !×!

خط خطی های ذهن من !×!

بزرگترین لذت در زندگی انجام کاری است که دیگران می گویند نمیتوانی !! ☺

دوس دارم روی درایو های جانبی سیستمم پسورد بزارم ، چه کنم ؟!؟

سلام علیک


خوبین شما؟ من که خوب نیستیم عاخه ترم آخریم و 900 تومن بدهکاریم و هنوز کارت ورود به جلسه امتحان رو نگرفتیم


خب حالا بیخیال بدبختیمون یکی دوتا نیست که ... 


بعضی اوقات هست که اصن دوس نداریم یه فایل یا یکی از درایو هامون در دسترس بروبچ باشه... آقا اصن حال نمیکنیم بقیه از این یه درایو استفاده کنن ...اصن خوش نداریم، هووم؟ گردنمون کلفته میخوایم روش پسورد بزاریم ، به کی چه ؟


کار نداره که الان یه روش بهتون میگم خعلی راحت و آسوده بدون نصب نرم افزار های جانبی روی درایو های جانبی و فلش مموریتون پسورد بزارید


البته باید بگم این روش مخصوص ویندوز 7 می باشد 


حالا اونایی که XP دارن منو فحش ندن، به شما هم راهکار ارائه میدم، فعلا در خدمت تکنولوژی جدید بودن مهمتره 


توی ویندوز 7 وقتی روی درایو یا فلش مموری کلیک راست میکنیم گزینه ای رو میبینیم به اسم Turn On BitLocker  ما میخوایم امروز آموزش بدیم اصن این چیه ؟ کاربردش چیه ؟ چه حرکاتی میشه باهاش انجام داد 


خب به عرضتون برسونم که ایشون مسئول حراست از درایو ها هستن 


حالا کار باهاش چجوریه؟ اینجوری ...


نحوه قفل گذاری بر روی درایوها و فلش مموری در ویندوز 7 به وسیله BitLocker  


در گام اول روی درایو مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه ...Turn On BitLocker رو میزنیم 


در مرحله این مرحله شاهد یه پنجره هستیم که سه تا گزینه برای تیک زدن موجود داره که ما گزینه اول رو فعال میکنیم یعنی این گزینه Use a Password to Unlock The Drive 


رمز دلخواه رو وارد می کنیم و وارد مرحله بعد می شیم 


این مرحله به شما فایل ریکاوری رمز داده می شه که شما باید توسط هر یک از گزینه های دلخواه فایل متنی ریکاوری را ذخیره کنید...

شما واسه ذخیره سازی کافیه که روی Save To a File کلیک کنید و در هر مکانی که مد نظر دارید فایل رو ذخیره کنید که بعدا اگر با مشکلی مواجه شدید به شما کمک بسازیی برای رهگیری پسوردتون می کنه...

همچنین بعد از ذخیره کردن فایل ریکاوری باید صبر کنید تا درایو موردنظر شما کاملا رمز نگاری شود و بعد از آن استفاده کنید!

باید توجه داشته باشید که این مرحله آخر یه خورده زمانبر هست ، پس صبـــور باشید

حالا بعدا برای باز کردن قفل هم میتونید همین راه رو بیایید و پسوردتون رو در حالت Off قرار بدید

همین 

نکات مهم 

1) اگه روی ویندوز سون و روی فلش مموری این کار رو انجام دادید، فلش مموری شما روی ویندوز ایکس پی هم قابل استفاده هست ولی نمیتونید چیزی رو از توش پاک کنید، یعنی فقط خواندنی، کپی و پیست میشه

2) نکته بعدی اینکه برای پسورد گزاری روی حافظه های جانبی وقت بیشتری صرف میشه (همون صبور بودن رو مد نظر داشته باشید)

3) بعدش هم اینکه هرگونه خربکاری به عهده خودتونه چون من رو فلش مموری و یکی از درایوهام این کار رو کردم و به مشکلی برنخوردم پس عواقب خرابکاری رو من به عهده نمیگیرم ، گفتم که یه وقت خرابکاریتونو نندازید گردن من 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد